Payroll Specialist tidsbegränsad, Stockholm

Trivs du i en miljö med varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor?Har du dessutom erfarenhet av lönehantering, sinne för detaljer och tycker om att kombinera administrativa arbetsuppgifter med support? Då kan du vara den vi söker!

 

Jobba för framtiden redan idag

I rollen som Payroll Specialist arbetar du med löne- och personaladministration i systemen Agda PS och Flex Reseräkning, samt med ärendehantering i ServiceNow. Din roll är sköta daglig administration och ge service till medarbetare i HR- och lönerelaterade frågor, samt tillse att Preem följer lag, kollektivavtal och policys i anställnings- och löneprocesserna. 

Tillsammans med dina kollegor får du en viktig roll i att höja servicegraden och förbättra rådgivningen, samt öka den upplevda affärsnyttan i HR:s leverans till verksamheten. Du hanterar en stor mängd personalunderlag och har många kontakter i ditt dagliga arbete, och behöver därför kunna hålla många bollar i luften samtidigt.

Du blir del av ett team bestående av fyra lönespecialister och rapporterar till Payroll Manager inom sektionen HR Servicecenter. Du kommer ingå i avdelningens 1st line support, där du bemannar telefon, chat och ärendehantering.


Du blir en viktig del av Preem
– en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.  I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats nummer 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare.

 

Tjänsten är tidsbegränsad på heltid 1 oktober 2018 – 30 september 2019, med placering i Stockholm.

 

Som Payroll Specialist på Preem kommer du att arbeta med:

  • Support till verksamheten i HR- och lönerelaterade frågor
  • Tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor på Preem
  • Registrering av nyanställda i personalsystemet
  • Kontroll av reseräkningar, tidsredovisning och löneregistrering
  • Kvalitetssäkring och arkivering av personalunderlag 
  • Registrering av förmåner och utlägg
  • Förändringar i anställningen, t ex frånvaro, befattningsbyten och organisationsförändringar
  • Intygsadministration
  • Rapportering av HR- och lönerelaterade uppgifter till myndigheter och övriga kontaktytor
  • Övrig HR-administration


Har du den här bakgrunden?

Vi söker dig med arbetslivserfarenhet av lönehantering, som har god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du har ett allmänt intresse för IT och lätt för att till dig nya system. Du behöver ha god kunskap i  Officepaketet och framför allt Excel, och tycker om att kombinera administrativa arbetsuppgifter med support.

 

Är det här du?

För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara noggrann, prestigelös, stresstålig, effektiv och strukturerad, med fallenhet för att kommunicera pedagogiskt och tydligt. Du drivs av att hålla deadlines utifrån satta mål, och prioriterar ditt arbete inom avdelningen utifrån vad som behöver göras, då det i perioder är ett högt tempo. Du kan i din yrkesroll som lönespecialist identifiera dig med Preems värderingar Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Ta reda på mer!  

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Jonas Alvunger på 010-450 13 16. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast den 5 augusti. För att söka jobbet, följ anvisad länk.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

#LI

 

 

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2018-08-05

Kontaktperson:
Jonas Alvunger +46 10 450 1316

Ansök här

Sveriges Bästa Arbetsgivare

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2017 var Preems omsättning drygt 69 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här