Junior Inköpare till Preem i Stockholm

Har du ett starkt intresse av inköp och vill utvecklas i rollen som inköpare? Är du handlingskraftig och gillar att lära dig nya saker? Nu söker Preem i Stockholm en junior inköpare som vill utvecklas inom bolaget och få en stadig grund att stå på då goda karriärmöjligheter finns.

Jobba för framtiden redan idag

Inköpsavdelningen ansvarar för att säkerställa att samtliga upphandlingar av indirekt material, sker på det mest lönsamma och hållbara sättet för hela Preem. I denna roll som junior inköpare får du en betydande roll för avdelningens fortsatta utveckling. Du kommer att ingå i ett team på tio stycken kollegor på olika positioner och du kommer att rapportera till inköpschefen. I denna roll som inköpare kommer du att jobba operativt med inköp i det dagliga arbetet.

 

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats nummer 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Preems huvudkontor i Stockholm. Du kommer att ingå i ett team på tio stycken kollegor och du kommer att rapportera till inköpschefen.

I denna roll som inköpare på Preem kommer du i huvudsak att jobba brett med inköp av varor och tjänster, vilket innebär ett stort spann av leverantörer. Rollen ställer krav på att du kan fånga upp nyheter och trender. Då Preem använder sig av inköpsverktyget Bravo Solutions behöver du vara snabb på att ta in ny information för att sedan förvalta den och generera resultat.

I det dagliga arbetet kommer du som inköpare att identifiera och upphandla nya leverantörer. Du kommer även att förhandla och omförhandla priser och allmänna villkor. I denna roll kommer du även jobba med att upprätthålla relationer med både befintliga och presumtiva leverantörer.Till en början kommer du få stöd av en senior inköpare för att successivt kunna hantera egna upphandlingar.

Har du den här bakgrunden?

  • Yrkeshögskoleutbildning inom inköp eller en likvärdig akademisk utbildning.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom inköp.
  • Mycket goda kunskaper i samtliga program i Officepaketet (främst Excel).
  • Tidigare kunskaper i systemet Bravo Solutions är meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Är det här du?

Som person är du utåtriktad med en hög social förmåga för att kunna anpassa dig till olika personer och grupper på bästa sätt. Då tjänsten innebär många kontaktytor krävs en god förmåga att kommunicera med såväl chefer, projektledare som medarbetare i olika projekt och på olika avdelningar. Du har en god förmåga att se ett helhetsperspektiv samtidigt som du kan förstå hur olika processer kan påverka varandra. Du tycker om att samarbeta och att bidra med kunskapsöverföring.

 

Du har en förmåga att planera, organisera, strukturera och driva ditt egna arbete och trivs med ett processinriktat arbetssätt. Du är nyfiken och vill gärna förstå grunderna i en process för att senare kunna bygga på den. Du har ett intresse av att vilja göra affärer och har ett affärsmässigt tänk i ditt arbete. För att du ska trivas bra hos Preem ser vi att du har en ödmjuk approach, förmåga att samarbeta och en stark egen motor.

Ta reda på mer!

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Dana Jennerström på +46 721 81 27 44. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, men senast den 20 december 2017. För att söka jobbet, följ anvisad länk. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet.

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2017-12-20

Kontaktperson:

Dana Jennerström
tel: +46 721 81 27 44


Ansök här

Sveriges Bästa Arbetsgivare

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2016 var Preems omsättning 56 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här