Intranätansvarig

Intranätansvarig

Trivs du i en dynamisk miljö och trivs med ett varierat stimulerande arbete?

Vi söker dig med flerårig erfarenhet av att ha arbetat med intranät och av intern digital kommunikation såsom film. Brinner du för att lära dig nya saker och kan förmedla dem på ett enkelt och inspirerande sätt? Vill du även arbeta med kommunikation i olika projekt? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Jobba för framtiden redan idag
Vi söker en driven och erfaren intranätsansvarig till Kommunikationssektionen som består av ett kompetent team på elva personer. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med IT, men även med verksamheten i stort för att på bästa sätt utveckla intranätet till att vara en inspirerande, effektiv och funktionell intern kanal.

Du arbetar brett inom verksamheten och har ansvar för att strategiskt leda, planera och utveckla intranätet tillsammans med dina kollegor. Du lockas av tanken att få effektivisera och utveckla den digitala kommunikationen internt på Preem.

 I arbetsuppgifterna ingår att:

  • Ta fram strategier, planer och aktiviteter för intranätet och dess utveckling samt förankra och verkställa dessa
  • Driva utvecklingen för ett koncernövergripande intranät
  • Kontinuerligt vidareutveckla och förbättra intranätet
  • Säkerställa att intranätet stödjer verksamhetens behov och att innehållet är uppdaterat, kvalitetssäkra samt att strukturen anpassas efter förändringar i organisation och arbetssätt.
  • Samordna arbetet med intranätet; vilket innebär att leda arbetet med kategori- och innehållsansvariga, den tekniska förvaltningen samt utvecklare.
  • Stödja och utbilda redaktörer hur man arbetar i SharePoint
  • Samordna med andra interna informationskanaler
  • Leda och eller medverka i olika kommunikationsprojekt
  • Producera rörlig kommunikation i form av filmer för internt bruk
  • Stödja chefer/ medarbetare i det interna kommunikationsarbetet

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning där resor ingår. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm.

Har du den här bakgrunden?

  • Högskoleutbildning inom relevant område såsom media/kommunikation
  • Flerårig erfarenhet av att arbete med intranät i SharePoint och internkommunikation
  • Erfarenhet och stort intresse för målgruppsanpassning, redigering, text och film/foto
  • Djupgående tekniska kunskaper av utveckling och förvaltning av intranät
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet

Är det här du?

För att lyckas i rollen är du en utprägla lagspelare som trivs med att arbeta på flera olika nivåer. Du har förmågan att arbeta strategiskt samtidigt som du stöttar organisationen i t.ex. användandet av SharePoint. Vidare tycker du också att det är roligt att sammarbeta, utbilda och inspirera organisationen. Du trivs också med att arbeta i projekt är strukturerad och avslutar det du påbörjat.  

Ta reda på mer!

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helene Samuelsson, Chef Kommunikation tel 070-450 12 22

Urval sker löpande dock är sista ansökningsdatum den 15 augusti. Intervjuer kommer att påbörjas i augusti. Välkommen med din ansökan!

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

 

#LI

 

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2018-08-15

Kontaktperson:
Helene Samuelsson +46 10 450 1222

Ansök här