Internkommunikatör

Internkommunikatör

Är du den kreativa och strategiska kommunikatör vi söker? Kommunikationens strategiska betydelse ökar i betydelse från dag till dag inte minst i den bransch som Preem befinner sig och med den utmanade vision vi har.  Vi ställs inför nya utmaningar varje dag, både på strategisk och på operativ nivå och vi kan erbjuda dig ett stimulerande, omväxlande och roligt arbete i en öppen och transparent miljö. Tar du dessutom med dig arbetsglädje och en portion humor så tror vi att du kommer att trivas hos oss!

Jobba för framtiden redan idag

Du kommer arbeta med huvudinriktning på intern kommunikation och förändringskommunikation och med Preems medarbetare som målgrupp. Hos oss är integrerad kommunikation och effektiva kommunikationsprocesser i fokus och vi arbetar i team både inom och utanför sektionen, vilket betyder att ditt uppdrag även kan komma att omfatta andra kommunikationsuppdrag inom extern kommunikation, varumärkesarbete, kriskommunikation mm.

Uppdraget innebär bland annat att du behöver kunna göra komplexa sammanhang lätta att förstå och kunna kommunicera och målgruppsanpassa dem i olika kanaler. Du kommer att projektleda större kommunikationsinsatser, organisera möten och evenemang. Du kommer att ha intressentansvar både internt inom Preem och externt i samverkan med kommunikationsbyråer m fl

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och du ingår i sektionen Kommunikation och public affairs.

Har du den här bakgrunden?

• Högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller relevant arbetslivserfarenhet inom kommunikation
• Flera år erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete
• Van projektledare
• Erfarenhet av att arbeta med webb och sociala medier
• Rutin av att coacha andra i kommunikation
• Förstå komplexiteten i en bred organisation
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet

Är det här du?

Du har förmågan att se kommunikationsbehov och möjligheter i både projekt och verksamheten och att genomföra kommunikationsinsatser som möter behoven. Vi ser att du har mycket lätt för att uttrycka dig i tal och skift och kan målgruppsanpassa budskap till engagerande kommunikation

Befattning ställer förutom krav på förmågan att kunna arbeta självständigt också höga krav på hög social kompetens och förmågan att arbeta inom olika grupperingar av människor. Att vara flexibel och snabbt kunna anpassa sig till olika situationer är också viktiga faktorer för att kunna utföra arbetet väl.

Ta reda på mer! Om du har frågor om tjänsten, kontakta chef Kommunikation och Public affairs Helene Samuelsson på 010-450 12 22 Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, men senast den 180501. Välkommen med din ansökan!

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2018-05-01

Kontaktperson:
Helene Samuelsson +46 10 450 1222

Ansök här