Inköpskoordinator till Preem i Stockholm

Tycker du om utvecklingsarbete och projekt? Tycker du att system är intressant? Gillar du att vara spindeln i nätet och få supportera andra? Nu söker Preem i Stockholm en inköpskoordinator med erfarenhet av systemhantering, till sin inköpsavdelning, som vill utvecklas inom bolaget då goda karriärmöjligheter finns.

Jobba för framtiden redan idag

I rollen som inköpskoordinator på Preem kommer du ha en viktig roll för inköpsavdelningens fortsatta utveckling och effektiviseringsarbete. Här får du i nära samarbete med inköpare och inköpschef ansvara för att kontinuerligt utveckla kvalitén i det gemensamma inköpsverktyget Bravo Solution. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Preems huvudkontor i Stockholm. Du kommer att jobba i ett team med 10 stycken kollegor och rapportera till inköpschefen.

 

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats nummer 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare.

 

I rollen som inköpskoordinator på inköpsavdelningen ligger fokus på att koordinera, utveckla och förbättra inköpsverktyget Bravo Solutions, samt metoder och arbetssätt för att säkerställa att inköp adderar affärsvärde. Du kommer även att ansvara för att användare i systemet är utbildade och du ska själv ansvara för att ta fram utbildningsmaterial. För att säkerställa att inköparna har rätt förutsättningar i systemet kommer du att analysera behov och initiera utveckling av systemstöd för inköp. Du kommer övervaka affärsprocesserna, identifiera och initiera förbättringar och utveckling av dessa, samt att de är väl dokumenterade och tydliga. Du kommer även att följa upp hur inköpsavdelningen arbetar med systemet och ge stöd där det behövs.

I rollen som inköpskoordinator kommer du även att delta i verksamhetsöverskridande forum för att både lära ut hur inköpsprocessen ser ut till andra avdelningar i organisationen, men även finnas som ett stöd vid frågor. Du kommer även att få driva informationsarbetet om inköp på intranätet. För att förstå hur en inköpsarbetet fungerar på Preem kommer du även att få driva egna mindre upphandlingar.

 

Har du den här bakgrunden?

  • Har en akademisk utbildning inom ekonomi eller teknik, alternativt någon motsvarande
  • Erfarenhet av analyser och hantering av databaser
  • Mycket goda erfarenhet av att arbeta i Excel och PowerPoint samt har en god generell systemvana
  • Har ett systemintresse
  • Tidigare erfarenheter av projektledning är meriterande

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

  

Är det här du?

För att lyckas i denna roll som inköpskoordinator har du en god samarbetsförmåga och är serviceminded för att säkerställa att Preems inköpsarbete drivs effektivt och uppfattas internt som en serviceorganisation som levererar värde. Du har lätt för att se och förstå helheten, men du kan samtidigt även fokusera på detaljer. Du är driven, engagerad och utåtriktad som person med en god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Du gillar ordning och reda samt värdesätter att arbeta med andra människor för att nå framgång. Dessutom är det viktigt att systemstödet värnar om goda leverantörsrelationer så att Preem uppfattas att vara affärsmässig och professionell.

 

Ta reda på mer!

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Dana Jennerström på +46 721 81 27 44. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, men senast den 20 december 2017. För att söka jobbet, följ anvisad länk. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet.

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2017-12-20

Kontaktperson:

Dana Jennerström,
tel:+46 721 81 27 44


Ansök här

Sveriges Bästa Arbetsgivare

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2016 var Preems omsättning 56 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här