Inköpsanalytiker till Preem i Stockholm

Vill du ha en viktig roll i utvecklingen av Preems inköpsavdelning? Har du tidigare erfarenhet av rapportering och är analytisk? Gillar du att hjälpa till, bidra och stötta andra med viktig information? Då är tjänsten som inköpsanalytiker på Preem i Stockholm nästa steg i karriären för dig!

Jobba för framtiden redan idag

För att Preem ska bli mer lönsamt behöver man arbeta kostnadseffektivt i alla led. Inköpsavdelningen arbetar fokuserat med detta i nära samarbete med behovsbeställarna från affärsområdena och staber. Du kommer även vara viktig för inköparna i deras upphandlingar då du kommer stötta inköparna med framtagning av underlag inför, under och efter genomförda upphandlingar eller annat kategoriarbete.

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats nummer 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare.


Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Preems huvudkontor i Stockholm. Du kommer att ingå i ett team som består av 10 stycken medarbetare och rapportera till inköpschefen som du också kommer ha ett nära samarbete med.

Du kommer i din roll som inköpsanalytiker upprätthålla en bild av ett effektivt och affärsinriktat inköp genom plan- och rapporteringsarbete inom inköp. Utöver vissa utvecklingsprojekt kommer du även att följa finansiella marknader med fokus på råvaror/index samt andra relevanta trender. För att förstå hur inköpsarbetet fungerar på Preem kommer du även att få driva egna mindre upphandlingar.

Du kommer att rapportera inköps resultat som ska innehålla såväl prognos som utfall. Rollen innebär också att man jobbar med planerings- och rapporteringsarbete inom exempelvis balance scorecard, tidsplaneringsschema för inköpare, spend, osv. Du kommer även att utveckla effektiva metoder och arbetssätt som säkerställer att inköp adderar affärsvärde. Detta innebär att du kommer att vara en nyckelperson i vårt förändringsarbete och utvecklingen av inköpsverksamheten.

 

Har du den här bakgrunden?

  • Akademisk examen inom ekonomi eller teknik
  • Har tidigare arbetat som controller, med pricing eller en annan likvärdig tjänst något år och vill gå vidare och närma dig affären via inköp och skaffa dig affärsmanskap
  • Kan hantera databaser där du tar fram data för att sedan sammanställs i en rapport
  • Har en god erfarenhet av att arbete i Excel och PowerPiont och har en generell systemvana.
  • Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet.
  • Tidigare erfarenheter av projektledning är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Är det här du?

Vi ser att du som söker har starkt utpräglat affärssinne och är resultatorienterad. Du behöver vara noggrann, ihärdig och självständig. Du är duktig på att analysera och dra slutsatser för att sedan kunna presentera fakta både muntligt och skriftligt. Du tycker om att bearbeta och analysera siffror och underlag. Du har en god förmåga att se och förstå helheten, men du kan samtidigt fokusera på detaljerna. Du är innovativ och nyfiken i ditt sätt att jobba kring utveckling.

Då du kommer ha flera olika kontaktytor inom Preem behöver du vara en driven och engagerad person med god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Du gillar ordning och reda samt värdesätter att arbeta med andra människor för att nå gemensam framgång.

 

Ta reda på mer!

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Dana Jennerström på +46 721 81 27 44. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, men senast den 20 december 2017. För att söka jobbet, följ anvisad länk. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet.

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2017-12-20

Kontaktperson:

Dana Jennerström
tel: +46 721 81 27 44


Ansök här

Sveriges Bästa Arbetsgivare

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2016 var Preems omsättning 56 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här