Förvaltningsansvarig till förvaltningsobjekt ERP, Stockholm

Vill du jobba på Sveriges största drivmedelsföretag som har hållbarhet högt upp på agendan? Vill du arbeta med utveckling, förbättring, förvaltning och kravställning av system så är det här tjänsten för dig! Som Förvaltningsansvarig för Förvaltningsobjekt (FO) ERP (Enterprise Resource Planning) får du möjligheten att utvecklas i en roll där du kommer vara en drivande länk mellan verksamhet och IT i en organisation i förändring.

Jobba för framtiden redan i dag!

Preem genomför just nu det största IT-programmet i företagets historia och inför affärssystemet M3. FO ERP kommer att ansvara för att koordinera stöd och utveckling av affärssystemet inom Preem. Vi utökar vårt team inom den verksamhetsnära förvaltningen för att säkerställa mottagande av systemet, driva och koordinera den fortsatta utvecklingen samt bidra till en hållbar utveckling.

Som förvaltningsansvarig arbetar du tillsammans med verksamheten och IT för att säkerställa rätt IT-stöd. Du kommer att ansvara för att affärsmässigt förvalta Preems affärssystem. Genom att arbeta övergripande med förvaltningsledning och kravanalys skapar du de bästa förutsättningarna och genererar maximal nytta från affärssystemet.

Du kommer att ha täta kontakter med övriga förvaltningsobjekt inom Preem och intressenter, så väl internt som externt. FO ERP stödjer de verksamheter och förvaltningsobjekt inom Preem som är berörda av affärssystemet. Du tillhör ett team om cirka 10 personer och rapporterar till chefen för verksamhetsutveckling inom Ekonomi och finans.  

Några av dina arbetsuppgifter:
• Ansvara för förvaltning av objektet utifrån Preems förvaltningsmodell som bygger på PM3
• Koordinera och förbereda övriga förvaltningsobjekts behov samt verkställa förändringsarbete för affärssystemet
• Vara sammankallande och drivande i forum som berör förvaltningsarbetet
• Agera bollplank till samt leda verksamhetsspecialisternas arbete avseende förvaltning
• Skapa beslutsunderlag som underlättar styrning och beslutsfattande
• Samordna hantering och uppdatering av dokumentation
• Rapportera framdrift och avvikelser inom förvaltningsobjektet till förvaltningens styrgrupp

Då Preem är i etableringsfasen med förvaltningen av affärssystemet ingår löpande arbete med utveckling och etablering av processer för objektet, där målet är att uppnå affärsmässig förvaltning som genererar hög verksamhetsnytta.

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats nummer 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Preems huvudkontor i Stockholm.

Har du den här bakgrunden?

Du har en akademisk utbildning inom lämpligt område till exempel ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet av att arbeta med affärssystem, kravspecificering samt prioritering och koordinering. Det är meriterande med erfarenhet av utvecklings- och förvaltningsarbete ur ett verksamhetsperspektiv (gärna PM3) och projektledning. Du har lätt att förstå affärs- och verksamhetskrav och tillsammans med teknikansvarig översätta dem till relevanta IT-lösningar. Du trivs med, och har erfarenhet av, att agera i gränslandet mellan verksamheten och IT samt du har erfarenhet av att utveckla administrativa arbetssätt och rutiner. Det är meriterande om du har erfarenhet av förvaltning av eller implementering av affärssystem. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet.  

Är det här du?
• Analytisk, strukturerad, ansvarstagande och resultatinriktad
• Stresstålig med förmåga att koordinera och prioritera flera initiativ parallellt
• Social och kommunikativ med en lösningsorienterad och proaktiv inställning
• Förmåga att växla mellan process och system, helhet och detaljer, från strategisk till operativ nivå  
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ta reda på mer!

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Knut Hansson på knut.hansson@preem.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, men senast den 18 mars.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktuppgifter & Ansökan

Ort:
Stockholm

Sista ansökningsdatum:
2018-03-18

Kontaktperson:

Knut Hansson;
knut.hansson@preem.se

Sveriges Bästa Arbetsgivare

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2017 var Preems omsättning drygt 69 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här